Volvo storvinnare i reklamtävling

Volvo Lastvagnars kampanj i samband med lanseringen av den nya lastbilsserien fortsätter att vinna priser. I den globala tävlingen Art Directors Club Awards kammade kampanjen hem flest priser av alla – inklusive den prestigefyllda utmärkelsen Black Cube.

Med publiksuccén The Epic Split i täten har Volvo Lastvagnars sex lanseringsfilmer för den nya lastbilsserien hittills setts över 100 miljoner gånger på Youtube. När det den 9 april var dags för juryn i reklamtävlingen Art Directors Club Awards att utse årets mest kreativa marknadsföringsbidrag blev det storslam för Volvo Lastvagnars kampanj, som var nominerade i femton kategorier och vann sju guld.

- För oss är det en stor ära eftersom det innebär att Art Directors Club, några av världens främsta kännare inom reklam, anser att Volvo Lastvagnars marknadsföring är den bästa i världen, säger Per Nilsson, PR-chef för Volvo Lastvagnar.

Förutom att Volvo Lastvagnars kampanj vann flest utmärkelser i tävlingen totalt, tilldelades kampanjen även Black Cube som är tävlingens Grand Prix. Priset delas enbart ut under de år som juryn anser att det finns ett bidrag som håller tillräckligt hög kreativ standard. Senast någon vann var 2011. För att dela ut en Black Cube krävs det att juryn är enig. Vad som framför allt imponerade på juryn var att Volvo Lastvagnars kampanj lyckats med konststycket att nå ut brett.