Sänkta priser till sjöss lockar

Bara en vecka efter att Stena Line slog upp portarna till världens första flytande bordershop har såväl biljettförsäljning som försäljning i butik skjutit i höjden.

Antalet resenärer har sedan den 26 februari stigit med 105 procent jämfört med samma period under förra året. Dessutom har försäljningen ombord stigit med 30 procent. Den senaste satsningen från Stena Line har blivit en succé.

Från den 26 februari fram till 31 mars kan resenärer handla alkoholhaltiga drycker till låga priser direkt ombord på Stena Line – detta tack vare konceptet flytande bordershop. Den flytande bordershopen innebär att resenärer inte behöver vänta till färjan lagt till i hamn innan de kan handla billig alkohol.

Sedan den flytande bordershopen öppnat har antalet resenärer på linjen Karlskrona – Gdynia stigit med 105 procent jämfört med samma period under förra året. Priserna ombord på den flytande bordershopen är under kampanjperioden upp till 60 procent lägre jämfört med Systembolaget, vilket har lett till att försäljningen ombord stigit med 30 procent.