Bättre service ger många fördelar

Med proaktiv planering av service kommer Swecons kunder att öka maskinens tillgänglighet och lönsamhet. Lösningen är enkel: med hjälp av telematiksystemet CareTrack kommer Swecon att boka in och planera service när det bäst passar både kunden och serviceteknikern.

Behovet av service kan ibland komma plötsligt, hur planerad man än är som maskinägare. Och då kan det vara svårt att snabbt hitta en lämplig tidpunkt. Nu vänder Swecon på ordningen med hjälp av CareTrack som finns på Volvos nyare maskiner.

– Med CareTrack kan vi några veckor i förväg se vilka maskiner som behöver service. Vi kontaktar maskinägaren och kommer överens om när och var. Samtidigt diskuterar vi eventuella felkoder som ska undersökas och kampanjer som gäller för den aktuella maskinen, säger Andreas Vlachos, chef för Swecons servicesupport.

Det enda kunden behöver göra är att godkänna att Swecon aktiverar maskinens CareTrack, vilket är kostnadsfritt. Därefter kan kunden släppa bevakningen av maskinen när det gäller service.